Advertisement
If you have a new account but are having problems posting or verifying your account, please email us on hello@boards.ie for help. Thanks :)
Hello all! Please ensure that you are posting a new thread or question in the appropriate forum. The Feedback forum is overwhelmed with questions that are having to be moved elsewhere. If you need help to verify your account contact hello@boards.ie

Norwegian Lessons ?

Options
  • 27-03-2006 1:31pm
    #1
    Registered Users Posts: 1,266 ✭✭✭


    Hey,

    Im not sure if this is the right forum for this, but does anyone know of anyone or anywhere giving Norwegian Language lessons in the south dublin area?

    Thanks


Comments

  • Registered Users Posts: 33,403 ✭✭✭✭Princess Consuela Bananahammock


    Try the Nordic forum under Soc - Languages (although appears to be fairly new)

    Failing that, tha Sandford langage institute in Renelagh might have something, although I think they need a set number of people starting before they'll go ahead... which can be tricky...

    And there's always the Norwegian Embassy (assume there is one over here...?)

    Everything I don't like is either woke or fascist - possibly both - pick one.



  • Registered Users Posts: 3,274 ✭✭✭Monty - the one and only


    moved


  • Registered Users Posts: 81,220 ✭✭✭✭biko




  • Closed Accounts Posts: 426 ✭✭maitri


    Lykke til med norsken alle sammen! :D

    Håper du fant en flink lærer, Overflow! Og at du nå snakker språket flytende! ;)

    Men hvorfor i all verden lære norsk?

    For å lese Ibsen på originalspråket?

    Vennlig hilsen,

    Maitri


  • Registered Users Posts: 1,266 ✭✭✭Overflow


    Hallo og takk

    jeg er lener norsk fordi jeg har noen venner og jeg håper til gå der til lever og jeg elsker denne språk.

    jeg håper det var riktig :)

    Vennlig Hilsen

    Jonathan


  • Advertisement
  • Registered Users Posts: 33,403 ✭✭✭✭Princess Consuela Bananahammock


    Maybe it's me, but that looks more Danish than Norwegian to me... !

    Everything I don't like is either woke or fascist - possibly both - pick one.



  • Closed Accounts Posts: 426 ✭✭maitri


    Hei Jonathan (Overflow)!

    Det var nesten helt riktig! :)

    Fasit:

    "Jeg lærer norsk fordi jeg har noen norske venner og jeg håper å dra dit (for å besøke dem?/ for å bo der?) og jeg elsker dette språket."

    Alt det andre var helt riktig! Bravo!

    Det er hyggelig å høre at noen liker Norge og det rare norske språket vårt.
    Lykke til!

    God Påske!

    Vennlig hilsen

    Maitri

    PS: Jeg regner med at du skal følge den norske tradisjonen med å lese kriminal-romaner (på norsk?) i Påsken?

    Hi Ikky Poo2!

    Norwegian and Danish are indeed very similar languages.:) It's almost impossible to tell the difference if you don't know one of the languages very well. The reason is that we were in union with Denmark for 500 years and they forced us to write in Danish, so they influenced the Norwegian language a lot. And anyway Norwegian and Swedish and Danish are almost the same languageto begin with.

    Regards,

    M.


Advertisement