Advertisement
If you have a new account but are having problems posting or verifying your account, please email us on hello@boards.ie for help. Thanks :)
Hello all! Please ensure that you are posting a new thread or question in the appropriate forum. The Feedback forum is overwhelmed with questions that are having to be moved elsewhere. If you need help to verify your account contact hello@boards.ie

Svenskar på Irland?

Options
  • 08-10-2006 4:31am
    #1
    Registered Users Posts: 2,399 ✭✭✭


    Är det svårt för en svensk att bo på Irland? Jag tänkte fråga eftersom jag är en irländare som bo i Gbg. Så jag har lite erfarenhet om ett liv i ett nytt land. Men jag vill veta hur det känns för svenskar att bo på Irland.

    Vad är det för skillnader mellan folkhemmet och Irland?

    Irländare har lite mer temperament men Svenskar, eller?

    Irland är ett väl organiserat och ordnat samhälle, eller?


Comments

  • Closed Accounts Posts: 660 ✭✭✭naitkris


    Nja, jag är ej typiskt Svensk och har levt mycket längre i Irland än jag har gjört i Sverige men det finns väldigt stor skillnader mellan Irland och Sverige att jag vet ej var man skall börja.

    Intressant att höra vad andra Svenskar som bor här i Irland nu, eller också Norskar, Danskar, Finnar och Isländare har att säga.


  • Registered Users Posts: 81,222 ✭✭✭✭biko


    ush wrote:
    Är det svårt för en svensk att bo på Irland? Jag tänkte fråga eftersom jag är en irländare som bo i Gbg. Så jag har lite erfarenhet om ett liv i ett nytt land. Men jag vill veta hur det känns för svenskar att bo på Irland.

    Vad är det för skillnader mellan folkhemmet och Irland?

    Irländare har lite mer temperament men Svenskar, eller?

    Irland är ett väl organiserat och ordnat samhälle, eller?
    Efter manga ar i the West har jag inte markt att det skulle vara stor skillnad mellan Eire och Sverige. Det ar i sma kulturkrockar som man marker skillnader. Svenskar ar mer punktliga och vana vid ordning och reda.


Advertisement