Advertisement
If you have a new account but are having problems posting or verifying your account, please email us on hello@boards.ie for help. Thanks :)
Hello all! Please ensure that you are posting a new thread or question in the appropriate forum. The Feedback forum is overwhelmed with questions that are having to be moved elsewhere. If you need help to verify your account contact hello@boards.ie

german phrases

Options
  • 12-06-2008 5:25pm
    #1
    Closed Accounts Posts: 135 ✭✭


    for letter and aussrung lets start i'll do a freestyle even though my style aint free

    ich bin der meinung das
    wir plaudern uber gott und die welt
    besonders, wegen, (nice words)
    erstens, zwietens, drittens,
    im grossen und ganzen
    zwei hochzieten zu tanzen (dance at 2 weddings, ie doing leaving cert and sport)
    ich stimme es (or something? like when u agree?)
    ich pauke fur mien abitur, wiel gute noten sind wichtig


Comments

  • Closed Accounts Posts: 156 ✭✭Riotguy


    'Ich stimme mit dieser Ausrede zu...' is a nice expression for stating you agree with a particular statement.

    Also...

    For Letters...

    Openings:

    'Vielen Dank für deinen letzten interessanten Brief den ich gestern bekommen habe. Du hast viele Fragen gestellt und ich versuche jetzt alle deine Fragen zu beantworten'.

    'Es geht mir gut, und ich hoffe dir auch'.

    Conclusions...

    'Ich mache jetzt Schluss. Schöne Grüße an dich und deine Familie'

    'Ich hoffe ich habe alle deine Fragen beantwortet. Ich freue mich schon auf deinen nächsten Brief. Mach's gut. Dein _______ '


  • Registered Users Posts: 6,173 ✭✭✭1huge1


    Riotguy wrote: »
    'Ich stimme mit dieser Ausrede zu...' is a nice expression for stating you agree with a particular statement.

    Also...

    For Letters...

    Openings:

    'Vielen Dank für deinen letzten interessanten Brief den ich gestern bekommen habe. Du hast viele Fragen gestellt und ich versuche jetzt alle deine Fragen zu beantworten'.

    'Es geht mir gut, und ich hoffe dir auch'.

    Conclusions...

    'Ich mache jetzt Schluss. Schöne Grüße an dich und deine Familie'

    'Ich hoffe ich habe alle deine Fragen beantwortet. Ich freue mich schon auf deinen nächsten Brief. Mach's gut. Dein _______ '
    Ooh I like that, ive been looking for something good to start and end my letter with.


  • Closed Accounts Posts: 156 ✭✭Riotguy


    No probs man, helps me revise them too!


Advertisement