Advertisement
If you have a new account but are having problems posting or verifying your account, please email us on hello@boards.ie for help. Thanks :)
Hello all! Please ensure that you are posting a new thread or question in the appropriate forum. The Feedback forum is overwhelmed with questions that are having to be moved elsewhere. If you need help to verify your account contact hello@boards.ie

hjälpa med svenska språk

  • 22-05-2009 11:06am
    #1
    Registered Users Posts: 428 ✭✭


    hejhej allihopa!
    jag undrar om det finns någon som kan hjälpa mig här. jag bodde för 2 år i Stkhlm (och nu är i Dublin).....men vill fortsätta med att lära mig svenska. jag är irländska så jag kan erbjuda sig ett Dublin(ish) uttal....om ni vill!!! :D
    tack så mycket


Comments

  • Registered Users, Registered Users 2 Posts: 1,266 ✭✭✭Overflow


    Did you try the language institute in Sandymount. I know they do Norwegian lessons anyway. Im learning Norwegian myself, pretty similar to Swedish, which is the cool thing about learning a Nordic language, you can pretty much understand swedish danish and norwegian once you get pretty fluent, although Danish sounds like a drunken slurr to me still ;)


  • Registered Users Posts: 428 ✭✭ciagr297


    i hear ya on the danish part! i can pratar away på svenska to a dane but they reply to me and we have to switch to english
    actually what i was looking for was someone to speak swedish with in a casual environment, not classes. i've lived with swedish as an everyday language for 3 years and i'm so comfortable with it but i don't want to lose that ability.
    så om det finns någon som kan hjälpa mig....:D .....det finns gratis kaffe med!


  • Registered Users, Registered Users 2 Posts: 386 ✭✭JanneG


    Varför kontaktar du inte SWEA? "Nätverket för svenska och svensktalande kvinnor i hela världen ..." :)

    Dom kan nog hjälpa dig att hitta någon att prata med, eller så kan du kanske delta i deras möten etc?


  • Registered Users Posts: 428 ✭✭ciagr297


    hej JanneG - jag ska kontakta de nu. tack :)


  • Registered Users, Registered Users 2 Posts: 81,220 ✭✭✭✭biko




  • Advertisement
  • Closed Accounts Posts: 1,156 ✭✭✭SLUSK


    ciagr297 wrote: »
    hejhej allihopa!
    jag undrar om det finns någon som kan hjälpa mig här. jag bodde för 2 år i Stkhlm (och nu är i Dublin).....men vill fortsätta med att lära mig svenska. jag är irländska så jag kan erbjuda sig ett Dublin(ish) uttal....om ni vill!!! :D
    tack så mycket

    Du verkar förstå språket rätt så bra, vad behöver du hjälp med?


  • Registered Users, Registered Users 2 Posts: 1,266 ✭✭✭Overflow


    Jeg tror at han bare trenger noen å snakke med, så at han kan praktisere sin muntlig Svensk.


Advertisement