Advertisement
If you have a new account but are having problems posting or verifying your account, please email us on hello@boards.ie for help. Thanks :)
Hello all! Please ensure that you are posting a new thread or question in the appropriate forum. The Feedback forum is overwhelmed with questions that are having to be moved elsewhere. If you need help to verify your account contact hello@boards.ie

French!

Options
  • 13-01-2010 9:16pm
    #1
    Closed Accounts Posts: 2


    Hey,
    Ok I did TY and all my french has gone out the window..
    So now I'm trying to write a postcard and I can't!
    Help please!!
    Points are:
    - what you do every day and night
    - what the accommodation is like
    There the main ones I'm, stuck with!
    Thanks
    :)


Comments

  • Closed Accounts Posts: 229 ✭✭felic


    Well first off relax. You wont learn much if your panicking and surrendering to 'all my french is gone'. It will come back to you; you just need practice.

    Im not really sure what you're asking for here. So Ill try answer what I think you are asking.

    - what you do every day and night.
    If you get a question like this you will be laughing because you can basically write whatever you want.
    For a postcard I assume you are on vacation and sending a card back to a friend at home, or to your parents or whoever. Obviously, you will say different things to different people...

    so something like...
    Je m'amuse super bien ici. Chaque journee, je vais en bande aux les magasins, en promanade au bord de la mer, en la campagne gouter l'air frais et pendant les soirees, d'apres le diner avec la famille, je vais au cinema ou je vais au disco.

    or.. more simple and not holiday related...
    D'apre la journeee scolaire, quand je rentre chez moi, au debut, je m'habille aux vetements regulaires. Je deteste mon uniforme du scolaire, c'est laide! D'apre ca, normalment je mange le diner y juste d'apres, je me permets regarder la tele pendant environ une heure. Apres ca y pour toute la reste de la soiree, je me trouve dans ma chambre avec les devoirs. Oui, la vie d'une etudiant du Leaving Cert n'est pas trop interessante.

    For the second part.. what is the accommodation like, well thats something you will have to know about when writing home from a vacation somewhere... so go over your holiday vocab...

    -la piscine
    -l'auberge de jeunesse
    -le camping
    -le lac
    -le cinema
    -la mer
    -le soleil
    -les montangnes
    -l'hotel
    -les gites

    and so on.
    So say for example you are on a weekend in Paris.. you could say something like this..
    - Notre hotel c'est vraiment centrale situe pas loin de tous les attractions de la cite. Nous avons un balcon et si j'y vais, je pourrais ver la Tour d'Eifel. C'est incroyable pendant entre 10 y 12 heures de la soiree avec tous les lumieres... tu vas voir les photos!!!
    Nous avons deux lits grands, un tele avec 20 chaines, un w/c tres agreable et une salle de bain formidable avec un jacoozee!!!! C'est magnifique. Nous avons la possibilite manger ici dans l'hotel mais nous le trouvons un peu cher et alors, nous alons en ville pour manger. Plus interessant et moins detuit a notre portfeuils!


    Remember with writing that you need to really show off your understanding of tenses. Also, like in the example above, if you are writing saying you are in Paris, it doesnt hurt to mention certain Paris sites like La Tour Eifel, Notre Dame, La Seine, Euro Disney. Dont start writing about Slovakia if you have no idea whats in Slovakia, if you catch my drift.

    Hope this helps


  • Registered Users Posts: 35 Dannloads


    Or maybe something more like that ;)

    Je m'amuse super bien ici. Tous les jours, je vais faire les magasins avec ma bande de copains; je me promène au bord de la mer ou à la campagne pour prendre un bon bol d'air frais. Le soir, après avoir dîné en famille, je vais au cinéma ou je sors en boite (de nuit) / discothèque.

    Après ma journée d'école, je rentre chez moi et je me change. Je déteste mon uniforme scolaire, c'est laid! Ensuite, normalement je dîne, je regarde la télé pendant environ une heure. Enfin je passe le reste de la soirée dans ma chambre à faire mes devoirs. Oui, la vie de bachotier n'est pas trop intéressante.

    -le cinéma
    -les montagnes
    -l'hôtel
    -les gîtes

    - Notre hôtel est en plein centre de Paris tout près des sites touristiques. Nous avons un balcon depuis lequel on peut voir la Tour Eiffel. Elle est illuminée tous les soirs entre dix heures et minuit, les lumières sont incroyables ... tu vas voir sur les photos!!!
    Nous avons deux lits doubles, une télé avec 20 chaînes, des toilettes très agréables (?) et une salle de bain formidable avec un jacuzzi!!!! C'est magnifique. Nous avons la possibilité de manger ici à l'hôtel mais nous le trouvons un peu cher et alors, nous allons en ville pour manger. Plus intéressant et plus économique!

    Voilà...


  • Closed Accounts Posts: 229 ✭✭felic


    lol. As indicated on another thread, accents are very important in French. I overlooked that. But you get the idea of where I was coming from


Advertisement