Advertisement
If you have a new account but are having problems posting or verifying your account, please email us on hello@boards.ie for help. Thanks :)
Hello all! Please ensure that you are posting a new thread or question in the appropriate forum. The Feedback forum is overwhelmed with questions that are having to be moved elsewhere. If you need help to verify your account contact hello@boards.ie

How to say hello in Austria?

Options
  • 23-06-2010 8:06pm
    #1
    Registered Users Posts: 5,371 ✭✭✭


    does one say Grüß Gott or Guten Tag when one is in the Alpine Republic?


Comments

  • Registered Users Posts: 355 ✭✭greeneyedspirit


    Ich hab in Ösiland immer 'Servus' (zu Leuten, die man kennt) bzw. 'Grüß Gott' gesagt...


  • Registered Users Posts: 780 ✭✭✭craoltoir


    Ich besuche Österreich jedes Jahr und höre normalerweise Gruss Gott! und auch manchmal Servus!


  • Registered Users Posts: 5,371 ✭✭✭Fuinseog


    craoltoir wrote: »
    Ich besuche Österreich jedes Jahr und höre normalerweise Gruss Gott! und auch manchmal Servus!


    manche Öserreicher sagen Guten Tag. es ist zum Teil neutraler als Grüß Gott. manche grosse Konzerne in Österreich verwenden eher Grüß Gott. Die Konservativen sagen nur Grüß Gott und die Sozialsiten sagen nur Guten Tag. was meinen die waschechten Österreicher dazu?


  • Registered Users Posts: 6,173 ✭✭✭1huge1


    Wir sagen Grüß Gott oder seas (Servus) hier in Steirmark.


  • Registered Users Posts: 5,371 ✭✭✭Fuinseog


    1huge1 wrote: »
    Wir sagen Grüß Gott oder seas (Servus) hier in Steirmark.

    und was sagen die SPÖler wenn ie formell wirken wollen? seas Herr Landeshauptmann geht nicht.

    apropos servus .es gibt anscheind mindestens vier verschiendene Wege das Wort zu sagen.
    1. servus
    2. seas
    3. schönnbrünnes Deutsch?


  • Advertisement
  • Registered Users Posts: 1,976 ✭✭✭Brendog


    Ga'day mate!


  • Registered Users Posts: 780 ✭✭✭craoltoir


    Gibt es viel Leute aus Australien in Österreich?


  • Closed Accounts Posts: 9,273 ✭✭✭Morlar


    Brendog wrote: »
    Ga'day mate!

    rofl


  • Registered Users Posts: 5,371 ✭✭✭Fuinseog


    Morlar wrote: »
    rofl


    eher deppert


  • Closed Accounts Posts: 22 shoeaddict27


    i used to always sau Gruss Gott. Thats the traditional greeting.

    Servus is bavarian and depending on who you speak to, you may end up offending them

    Guten Tag will of course be understood but its nice to try and use the traditional greetings, i think people appreciate the effort


  • Advertisement
Advertisement