Advertisement
If you have a new account but are having problems posting or verifying your account, please email us on hello@boards.ie for help. Thanks :)
Hello all! Please ensure that you are posting a new thread or question in the appropriate forum. The Feedback forum is overwhelmed with questions that are having to be moved elsewhere. If you need help to verify your account contact hello@boards.ie

French lessons for native speaker kids.

Options
  • 23-03-2013 7:15pm
    #1
    Registered Users Posts: 201 ✭✭


    Hi,

    I'm looking for French lessons for my 2 kids (9 and 11) who are native French speaker as close as possible to Maynooth and outside standard school hours.

    The oldest learnt to write and read in French and is still pretty good at it but would need some formal grammar and orthograph.

    The youngest speaks French but learned to read and write in English and so as problem reading and writing in French.

    We still speak French at home (at least my wife and me, the kids often reply in English ...)

    Thanks for any info.

    P.


Comments

  • Banned (with Prison Access) Posts: 3 Frenchly


    Bonjour,
    je suis française et j'ai été interpellée par votre mail car nos fils sont dans le même cas que les votre. Nous sommes en Irlande depuis peu (1 an) et le plus jeune n'a pas appris à lire le français en France, du moins il ne lisait pas vraiment avant notre départ de la France. L'aîné en revanche maîtrisait déjà la lecture. Nous avons décidé de parler que français à la maison, et ça paie! Ils font parfois des fautes mais n'oublie pas leur langue. Et ce qui est surprenant, c'est que le plus jeune a quand même réussi à apprendre à lire le français, tout en apprenant à lire l'anglais et l'Irish! Donc rien n'est impossible. Je serais ravie d'aider vos enfants seulement j'habite à Dundalk, co. Louth..
    Tenez moi au courant dans vos recherches et ne vous découragez pas.


  • Registered Users Posts: 4 carolinea


    Bonjour,

    Je viens de lire votre annonce datant du mois de mars, êtes-vous toujours à la recherche d'un prof de français pour vos enfants ?
    Je suis prof de français en Irlande depuis maintenant trois ans, et je serais heureuse d'aider vos enfants, mais j'habite à Navan...
    N'hésitez pas à me recontacter si vous étiez intéressée !

    Caroline


Advertisement