Advertisement
If you have a new account but are having problems posting or verifying your account, please email us on hello@boards.ie for help. Thanks :)
Hello all! Please ensure that you are posting a new thread or question in the appropriate forum. The Feedback forum is overwhelmed with questions that are having to be moved elsewhere. If you need help to verify your account contact hello@boards.ie

Il faut tenir compte du fait + subjunctive?

  • 10-06-2014 9:59pm
    #1
    Registered Users Posts: 23


    Hello I have my leaving cert French exam tomorrow and was wondering if you use the subjunctive form of the verb after this phrase?

    Thanks in advance for any answers


Comments

  • Registered Users, Registered Users 2 Posts: 3,120 ✭✭✭shrapnel222


    PRDY wrote: »
    Hello I have my leaving cert French exam tomorrow and was wondering if you use the subjunctive form of the verb after this phrase?

    Thanks in advance for any answers

    do not use subjunctive with that phrase:

    i'll faut tenir compte du fait..."que je mange 10 fruits par jour"

    i'll faut tenir compte du fait..."que je courais 10 km par jour"


  • Registered Users Posts: 23 PRDY


    do not use subjunctive with that phrase:

    i'll faut tenir compte du fait..."que je mange 10 fruits par jour"

    i'll faut tenir compte du fait..."que je courais 10 km par jour"

    It was a bit late, but thanks anyway! I didn't use subjunctive after it just to be sure.

    I was wondering would you be able to answer this comprehension question for me:

    "Marco, le père de Nancy, qui les accompagne dans sa propre caravane, se souvient des années 1960-1970. « On faisait deux villages par jour, dit-il. Des fois, c’était tellement étroit qu’on montait le chapiteau directement sur la route. On arrêtait le spectacle pour laisser passer les voitures. On vivait vraiment au jour le jour. On arrivait, on allait voir le maire, mon père jouait de la trompette dans la rue, et les gens s’asseyaient. » Mais aujourd’hui, la difficulté, c’est d’avoir les autorisations des mairies pour s’installer. Les demandes se font longtemps à l’avance, par écrit."

    In this paragraph, in the years 1960-1970
    (a) les cirques passaient toute la journée dans un seul village
    (b) les clients regardaient la représentation debout, dans les villages
    (c) Marco jouait d’un instrument de musique dans les villages
    (d) les véhicules avaient parfois du mal à circuler dans les villages.

    I said (b) in the exam, but now I think about it it's more than likely (d)


  • Registered Users, Registered Users 2 Posts: 3,120 ✭✭✭shrapnel222


    PRDY wrote: »
    It was a bit late, but thanks anyway! I didn't use subjunctive after it just to be sure.

    I was wondering would you be able to answer this comprehension question for me:

    "Marco, le père de Nancy, qui les accompagne dans sa propre caravane, se souvient des années 1960-1970. « On faisait deux villages par jour, dit-il. Des fois, c’était tellement étroit qu’on montait le chapiteau directement sur la route. On arrêtait le spectacle pour laisser passer les voitures. On vivait vraiment au jour le jour. On arrivait, on allait voir le maire, mon père jouait de la trompette dans la rue, et les gens s’asseyaient. » Mais aujourd’hui, la difficulté, c’est d’avoir les autorisations des mairies pour s’installer. Les demandes se font longtemps à l’avance, par écrit."

    In this paragraph, in the years 1960-1970
    (a) les cirques passaient toute la journée dans un seul village
    (b) les clients regardaient la représentation debout, dans les villages
    (c) Marco jouait d’un instrument de musique dans les villages
    (d) les véhicules avaient parfois du mal à circuler dans les villages.

    I said (b) in the exam, but now I think about it it's more than likely (d)

    thought i might be late when posting...but hoping it was an afternoon exam :-)

    yup, d is the correct one i'm afraid.


Advertisement