Advertisement
If you have a new account but are having problems posting or verifying your account, please email us on hello@boards.ie for help. Thanks :)
Hello all! Please ensure that you are posting a new thread or question in the appropriate forum. The Feedback forum is overwhelmed with questions that are having to be moved elsewhere. If you need help to verify your account contact hello@boards.ie

French book/novel - fairly simple

Options
  • 20-12-2004 6:18pm
    #1
    Registered Users Posts: 2,872 ✭✭✭


    Hello there -

    I'm looking for some books over Christmas, and I might as well brush up on my french while I'm reading. Donc, I was wondering if anyone knew of any French books (probably for 11 year old French kids really) with a fairly simple level of French in it, one that a LC Honours student could comprehend with a bit of looking up?

    Any ideas?
    Merci beaucoup.


Comments

  • Closed Accounts Posts: 10,730 ✭✭✭✭simu


    Le Petit Prince, maybe?


  • Closed Accounts Posts: 10 lilgreenalien


    Gallimard a toute une collection jeunesse intéressante si vous voulez... des anciens titres et classiques aux plus nouveaux. Biensûr vous avez peut-être déjà trouvé! Bonne chance en tous cas!


  • Moderators, Society & Culture Moderators Posts: 9,705 Mod ✭✭✭✭Manach


    Mon 1st livre depuis mon Leaving Cert, je commence a lire - "Le tour du monde en 80 days."
    <What I hopefully mean to say, was I am starting to revise my own French; done many, many years ago for my LC. Reading Verne's work doesn't have me looking up a dictionary every page :) >


  • Registered Users Posts: 538 ✭✭✭raphaelS


    Manach wrote:
    Mon 1st livre depuis mon Leaving Cert, je commence a lire - "Le tour du monde en 80 days."
    <What I hopefully mean to say, was I am starting to revise my own French; done many, many years ago for my LC. Reading Verne's work doesn't have me looking up a dictionary every page :) >

    Les Jules Verne sont une très bonne idée, ils sont lisibles par des enfants de 10-12 ans, de plus ils sont disponible gratuitement (gratos!) sur le web:
    http://www.gutenberg.org/catalog/world/authrec?fk_authors=60

    Raphael


  • Registered Users Posts: 2,872 ✭✭✭segadreamcast


    raphaelS wrote:
    Les Jules Verne sont une très bonne idée, ils sont lisibles par des enfants de 10-12 ans, de plus ils sont disponible gratuitement (gratos!) sur le web:
    http://www.gutenberg.org/catalog/world/authrec?fk_authors=60

    Raphael

    I understood your message which saved me money :)! Hurrah!

    ...J'ai compris votre message qui m'a sauvé argent :)! Er...hurrah!

    (Is sauvé the right form of 'save' there?)


  • Advertisement
  • Closed Accounts Posts: 10,730 ✭✭✭✭simu


    NoelRock wrote:
    I understood your message which saved me money :)! Hurrah!

    ...J'ai compris votre message qui m'a sauvé argent :)! Er...hurrah!

    (Is sauvé the right form of 'save' there?)

    It's the right form but you wouldn't use that verb with money in French.
    "save"

    a/sauver (save from destruction)

    Marc m'a sauvé la vie.

    b/garder (to keep)

    Nous avons gardé quelques fruits pour nos amis.

    c/faire des économies (to save money)

    Paul a fait des économies pour s'acheter une auto.

    Economisez votre argent au lieu de le dépenser inutilement.

    d/mettre de côté (put aside for later use)

    Je mettrai mes notes de côté, elles pourront vous être utiles plus tard.

    From this site: http://www.colby.edu/personal/a/ampaliye/FR231/difficultes.html

    There are many more examples of differences like that between French and English on that page that might be of interest.

    So, to answer your question, you could say "tu m'as fait économiser".

    Oh and "hourra" is "hurray"!


  • Registered Users Posts: 8,219 ✭✭✭Calina


    Normalement, si tu veux, tu peux commander des livres sur www.fnac.com ou, www.amazon.fr. Pour les 9-12 ans, va ici

    Pour ma part, je dois admettre preferer les travaux d'Alexandre Dumas, par exemple, Le Comte de Monte Cristo. Il faut chercher l'edition abregee vu le longueur du livre.

    Le Petit Prince est un livre charmant, mais j'aurais du mal a le recommender, vu qu'il manque un peu au niveau d'histoire.

    Les traductions d'Harry Potter ne me semblent pas mal non plus, et j'ai lu quelques livres de Serge Brussolo aussi.


Advertisement