Advertisement
If you have a new account but are having problems posting or verifying your account, please email us on hello@boards.ie for help. Thanks :)
Hello all! Please ensure that you are posting a new thread or question in the appropriate forum. The Feedback forum is overwhelmed with questions that are having to be moved elsewhere. If you need help to verify your account contact hello@boards.ie

c'est la premier message

Options
2»

Comments

  • Registered Users Posts: 11,389 ✭✭✭✭Saruman


    To get say á or é You hold ctrl and alt down when typing the letter (note ctrl-alt-e also gives a €). The others you will need the character map so you can copy and paste or else get the ALT code i.e â is alt-0226


  • Closed Accounts Posts: 38 CYC


    Je viens de lire ce Board pour la première fois, et je voudrais faire une correction à un des messages de "ZeFrog".

    Le futur (remarquez qu'il n'y a pas de E en français) du verbe chercher:

    Je chercherai (pas de S)
    Tu chercheras
    Il / Elle cherchera
    Nous chercherons
    Vous chercherez
    Ils / Elles chercheront

    Egalement, pour les accents, voici la liste pour utiliser la combinaison sur le clavier ALT+chiffres:

    à=224
    â=226
    ç=231
    è=232
    é=233
    ê=234
    ë=235
    î=238

    C'est les plus courants :-)


    Salut.


  • Registered Users Posts: 1,967 ✭✭✭Dun




  • Registered Users Posts: 11,389 ✭✭✭✭Saruman


    Merci Beaucoup!

    You could also get a program to assign these characters to the function keys along with another keystroke like ctrl-F1 and so on. Im sure they exist.


  • Closed Accounts Posts: 38 CYC


    Je suis désolé dun_do_bheal, je ne vois que 3 "threads" lorsque je vais dans le board Society/Languages/Français

    La faute est répétée sur plusieurs verbe dans le "thread" 61536.

    Comment dit-on "thread" en français ??


  • Advertisement
  • Registered Users Posts: 1,967 ✭✭✭Dun


    T'enquiete pas! C'est pas grave!

    En tant que traduction du mot 'thread', je n'ai pas vu que 'sujet' sur des autres forums en français.

    Et regarde le fond de la page avec la listed des sujets - on peut voir comment faire apparaitre tous les sujets à la fois.. c'est pas difficile, et il n'y a trop de sujets parce que ce forum francophone a été créé il n'y a pas longtemps.

    Maybe the Verb & Accent threads should be made 'sticky'?

    C'est à toi M. le Moderateur :D


  • Registered Users Posts: 3,216 ✭✭✭phreak


    Originally posted by dun_do_bheal

    C'est à toi M. le Moderateur :D

    c'est fait!


Advertisement