Advertisement
If you have a new account but are having problems posting or verifying your account, please email us on hello@boards.ie for help. Thanks :)
Hello all! Please ensure that you are posting a new thread or question in the appropriate forum. The Feedback forum is overwhelmed with questions that are having to be moved elsewhere. If you need help to verify your account contact hello@boards.ie

Hej och välkomen

  • 16-01-2003 8:40pm
    #1
    Closed Accounts Posts: 2


    Si Vis Pacem Para Bellum


    simma lungt

    från

    Wasefjord

    soliga syd östra kusten


Comments

  • Closed Accounts Posts: 857 ✭✭✭davros


    Hej på dig själv!

    Det knallar och går i Dublin :)


  • Closed Accounts Posts: 660 ✭✭✭naitkris


    hej alla, viste ej att den här "forum" var uppe redan, har haft mycket på mej is sista dagar. skall lägga up en "ANNOUNCEMENT" på båda Engelska och Svenska snart.

    hörs av,

    naitkris


  • Closed Accounts Posts: 2 Gustav II Adolf


    HÄR VAR DET LIVAT...............

    finns det bara 3 pers som pratar svensk ...

    Kom igen ..


  • Closed Accounts Posts: 660 ✭✭✭naitkris


    Originally posted by Gustav II Adolf
    HÄR VAR DET LIVAT...............

    finns det bara 3 pers som pratar svensk ...

    Kom igen ..

    just nu - ja, men jag tror ej att manga vet om den haer forum... kanske ni kan beraetta det till andra svenskar, danskar och norska ni kaener? saker och ting tar lite tid att komma igang ibland...


  • Closed Accounts Posts: 857 ✭✭✭davros


    Originally posted by Gustav II Adolf
    finns det bara 3 pers som pratar svensk ...

    Kanske bara två :) Jag har jobbat i Sverige (ett och ett halv år) men nu har jag helt glömt min svenska :(

    Men jag skulle vilja lära mig mer.


  • Advertisement
  • Closed Accounts Posts: 660 ✭✭✭naitkris


    du skrivar mycket bra svenska, davros - du kann ej saega att du har gloemt det. jag aer faktist halv-Svensk / halv-Irlaenskt men haeller up spraket naer jag talar med min familj eller laeser svenska web sidor som aftonbladet.se eller sportal.nu


  • Registered Users, Registered Users 2 Posts: 1,853 ✭✭✭Yoda


    Hvorfor har vi dette forum? Der findes sikkert ikke så mange i Irland som kan tale "skandinavisk"...


  • Closed Accounts Posts: 660 ✭✭✭naitkris


    Originally posted by Yoda
    Hvorfor har vi dette forum? Der findes sikkert ikke så mange i Irland som kan tale "skandinavisk"...

    daerfoer att det finns Irlaendare som vill laera sej en av det Skandinaviska sprak, veta lite mer om Skandinavia eller ocksa en platts foer Skaninavier (som du sjaelv) att traeffa andra Skaninavier (som mej t.ex.)

    det aer en nytt forum just nu men jag skall foersoka hitta lite tid att laegga upp nagra "Irish man's guide to Swedish" om nagra veckor.

    Naitkris


Advertisement